Sammenslåingsdokumentene er sendt til kommunen

Alle dokumentene i forbindelse med sammenslåingen av sameiene er nå sendt til Oslo kommune. Det vil si at den formelle prosessen med å slå sammen sameiene er i gang. Det er usikkert når den blir avsluttet.

Årsmøtet i mars år vedtok å slå sammen sameiene. Styret har deretter jobbet med å samle sammen samtykker fra alle seksjonseierne og alle bankene som har pant i seksjonene. I tillegg har vi hatt møter med både kommunen og Kartverket for å diskutere sammenslåingen.

Det var ekstraordinært årsmøte i august for å få på plass de siste detaljene, og etter det har styret samlet sammen alle pantedokumenter med heftelser i Blindernveien 4 og fått utstedt nye pantedokument som skal tinglyses på de nye seksjonsnumrene. Det har vært en omfattende jobb, med noen overraskelser under veis. Alt løste seg heldigvis fint til slutt!

Sendt til kommunen, så til Kartverket

Alle dokumentene (en 7 cm stabel…) er nå sendt til Oslo kommune. Etter at de har foretatt reseksjonering av Blindernveien 2 (sameiet skal utvides med 45 nye seksjoner) sendes dokumentene videre til Kartverket.

Så skal dokumentene enda noen ganger fram og tilbake, se info om sammenslåingsprosessen steg for steg.

Vi vet ikke hvor lang tid prosessen vil ta: Det er totalt sju trinn i sammenslåingsprosessen, og hvert trinn kan ta opp til 12 uker. Vi håper at kommunen og Kartverket prioriterer oss i saksbunkene sine.

Vi sender ut mer informasjon etter hvert som vi vet mer. Tinglysingssperrene i Blindernveien 4 vil først bli fjernet når hele prosessen er avsluttet.

Share Button

blindernveien.no ble sist oppdatert 15.5.2018.