Referat fra byggemøte 17

Det siste byggemøtet i forbindelse med rehabiliteringen ble holdt 13. november. Dette er en kort oppsummering.

Så og si alt oppryddingsarbeid er ferdig, det er kjørt på jord på plenen og de aller fleste reklamasjoner er utbedret.

Vi har lagt ut før/etter-bilder av fasaden. Gøy å se!

Overtakelsesmøte 19. november

Det er overtakelsesmøte onsdag 19. november, der byggekomitéen, OBOS og Thorendahl går gjennom alle de siste detaljene. Deretter regner vi med at det er ca én ukes jobb med de siste utbedringene, før hele rehabiliteringen avsluttes i neste uke.

Neste gang vi ser Thorendahl igjen er til ettårsbefaringen høsten 2015.

Gjenstående arbeid

Det gjenstår noen få reklamasjoner fra seksjonseierne, bl.a. enkelte skader på vinduer som må utbedres av NordDan (vindusprodusenten).

Annet gjenstående arbeid:

  • Inngangspartiene: Vi får nye heller + varmekabler, og søylene blir foret ut nederst. Tidspunktet er noe usikkert.
  • Ny inngangsdør i Blindernveien 2 blir montert før jul.
  • Folie på dører og vinduer i sykkelboden. Det blir samtidig montert pumper på dørene.
  • Det mangler lister rundt vinduene i første etasje på vest- og sydfasade på begge blokkene.
  • Enkelte mindre malingsarbeider (småflikking).
  • Ett nedløpsrør fra balkongene i B4 er ikke skikkelig montert.
  • Utekranene skal koples til.

På onsdag går byggekomitéen, OBOS og Thorendahl siste kontrollrunde.

Dersom du ser feil eller mangler som bør utbedres nå er det fint om du sier fra før onsdag morgen. Sjekk at mangelen ikke står oppført på reklamasjonslistene!

Økonomi

Vi har ikke mottatt alle fakturaer, og det gjenstår fortsatt en del kontroll og avslutninger før vi får endelig regnskap for fasaderehabiliteringen. Dette regnskapet blir lagt fram for årsmøtet i sameiene.

En foreløpig prognose viser at rehabiliteringen kostet ca 20,5 mill. kr for begge blokkene samlet.

Det opprinnelige budsjettet var på 20 mill. kr + 10 prosent sikkerhetsmargin = 22 mill. kr.

 

blindernveien.no ble sist oppdatert 16.4.2020.